Když začínáte rozjíždět vlastní podnikání, není to žádný med. Zaprvé jsem si musela připustit, že v oboru, jaký jsem si zvolila, je obrovská konkurence. Zejména proto, že skoro každá žena se cítí být přebornicí na svatební problematiku (a v mnohých případech i opravdu je).
Ono toho na svatbách zas tolik není, když máte peníze, jde zařídit všechno. Horší je, když je nemáte – jako asi ve všem. Mám dost známých, kteří svatbu odpískali, protože „na to prostě nemají“ nebo radši „pojedou za ty peníze někam na dovolenou“ případně „je to drahá zbytečnost“. Paradoxně s každým tímto názorem dokážu souhlasit, ale dokážu ho i rozporovat>
Na svatbě může být mraky drahých, luxusních a krásných nezbytností i zbytečností a je radost takovou zajišťovat, protože si můžete jako organizátor vyhodit z kopýtka a popustit uzdu své (a zejména nevěstiny) fantazie.
Krásná a nezapomenutelná může být i svatba, která vás skoro nic nestojí. Nemyslím tím teď takové to klasické jít na úřad, na malý oběd s rodinou a hotovo. Myslím tím svatební obřad třeba venku na louce nebo v lese, s rodinou a přáteli, s dobrým jídlem a pitím, s kapelou nebo DJem, s ubytováním pro hosty a horami dalších věcí. Jenom záleží na tom, jak si to dokážete zorganizovat.
Jak to dokážu já zorganizovat.
Každá zakázka je pro mě výzva v tom se překonat. Každá svatba je jiná, i když koncept svatebního dne se jen málo liší. Každý pár si přeje jiné věci, klade důraz na to či ono, má rozdílné priority.
Pro všechny tyhle rozdílnosti mě plánování a organizace svateb tak naplňuje. A když pak vidím, jak si všichni ten den (a mnohdy i přípravy) užívají, je to odměna i satisfakce za dobře odvedenou práci.
Každopádně cože je třeba udělat, když rozjíždíte ten byznys? Já jsem se poradila s kamarádkou, která se vyzná v marketingu, protože pro mě je tohle odvětví fakt pole neorané. Rada zněla – dobrý web, facebook, instagram a blog. Málem jsem z toho měla mrtvici. Můj facebookový profil je naposledy aktualizovaný asi před měsícem a to sdílením inzerátu na ztracené štěně. Na druhou stranu, když už se rozhodnu, že něco rozjedu, tak se zas tak snadno nevzdám, takže tu ještě ten den sedím a přemýšlím, co bych napsala.
Moje první kroky vedly ke strejdovi Googlů, abych se poradila se širokou veřejností, jak se vlastně takový blog píše. Nebyl to dobrý nápad. Asi takový, jako když jsem se loni přihlásila na moooc pěkně inzerovaný víkendový zážitkový kurz svatební koordinátorky. Tam jsem se totiž dozvěděla přehršel užitečných věcí o svatbách, které by si dal dohromady i zapřísáhlý starý mládenec. Ostatně tahle historka o kurzu svatebních koordinátorek by si snad i zasloužila samostatné vyprávění…
P.S.: Když chcete začít podnikat ve svatbách, je taky dobré si uvědomit, jaký máme měsíc v roce a pak vám dojde, že v únoru už jsou skoro všechny svatební veletrhy, kde jste mohly pochytat kontakty na vdavekchtivé páry, minulostí 😀 takže si musíte asi uspořádat veltrh vlastní…?